با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن اقتصاد دفاع ایران و انجمن اقتصاد انرژی ایران
سنجش اثرات سهم بازاری و تعداد شعب بر سودآوری بانک‌ها

مهدی زینالی؛ فرزاد رحیم زاده؛ سیامک شکوهی فرد

دوره 2، شماره 6 ، دی 1397، ، صفحه 105-118

https://doi.org/10.30473/indeco.2019.37323.1094

چکیده
  این مقاله قصد دارد تا تأثیر سهم بازاری بانک‌ها و تعداد شعب آن بر سودآوری بانک‌های منتخب ایران را مطالعه کند. برای این کار داده‌ها و اطلاعات مربوط به 11 بانک منتخب کشور در دوره زمانی 1394-1386 از پایگاه اطلاعاتی بانک مرکزی و ترازنامه­های آن‌ها استخراج شده و مدل مدنظر با استفاده از روش داده‌های تابلویی برآورد شده است. در این تحقیق از دو ...  بیشتر